Auto & Technik Museum Sinsheim

Afgelopen maandag eindelijk naar ‘Sinsheim’ geweest, iets wat al jaren zou maar er nooit van kwam, meestal omdat het simpelweg stiekem best wel ver weg is. Maar als je naar mijn schoonouders gaat ligt het direct langs de snelweg, dus op de terugreis naar het noorden konden we er mooi even langs. Ik dacht dat de mensen die zeiden dat je er minstens een dag voor uit moest trekken geen gelijk hadden, maar daarmee was ik mis. Door files onderweg kwamen we er pas om elf uur aan, en rond sluitingstijd waren we klaar. Ik zal wel heel eerlijk zijn: in eerste instantie viel het me een beetje tegen, met name de helft van het museum direct achter de hoofdingang. De interessantste voertuigen stonden vaak weggefrommeld half buiten het zicht achter andere vehikels. Overal stonden poppen voor (wat Hanna juist erg leuk vond in verband met het tijdsbeeld), dikke touwen overal zodat je nergens bij kan, en een algemeen gevoel dat de voertuigen zijn ‘vermoord’. Alsof je verwacht naar een dierentuin te gaan, maar een hal vol opgezette dieren in stapt.


Dit opgezette zwijn tussen de auto’s bevestigde dat beeld. Niet met varkentjes knuffelen, maar een slecht opgezet beest. In de andere hal was dat gevoel gelukkig een stuk minder. Dat rook ten minste naar auto’s, en was iets meer ruimte per voertuig beschikbaar, alleen dat de bordjes niet altijd kloppen stoorde zo nu en dan. Hanna had het WEL enorm naar haar zin, ik wilde eerder naar huis dan zij… Naast een museum is er ook van alles te doen. Er is een Imax bioscoop, je kunt orgels laten spelen, er zijn glijbanen en andere spelletjes en attracties in een speeltuin en ga zo maar door. Een korte samenvatting van de 1000+ foto’s die ik heb gemaakt volgt hier, een completer overzicht volgt te zijner tijd in een eigen topic op BuzzyBee.


“Wildente” dragracer met eendenbody


Demag SdKfz 10


Breda artillerietrekker


Eén van de drie nog bestaande Mercedes-Benz tractoren. Nooit geweten dat Daimler vóór de MB Trac ook al tractoren bouwde!


Vliegtuig en speeltuin in één.


Naast de Concorde staat de Russische kopie op het dak.


Maybach die na de Tweede Wereldoorlog is omgebouwd tot mobiele zaagmachine.


Veel Formule 1 wagens in het museum. Hier de Jordan waar Michael Schumacher zijn carrière op het hoogste niveau in begin.


De enige nog bestaande Dakar Fiat Panda van de eerste generatie.


Tot bestelwagen omgebouwde Rolls-Royce.


Lamborghini LM002


Snelste wagen met raketmotor ooit.


Fiat G-91R/3 Gina


Lauster prototype.


Vliegende Hanna

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: