De nieuwe Mercedes-Benz Sprinter stelt wederom de norm

De nieuwe Mercedes-Benz Sprinter die in september van dit jaar op de Nederlandse markt verwacht wordt, bevestigt zijn leidende rol in het bestelwagensegment rond de 3,5 ton totaalgewicht. Met een vernieuwd design, vijf nieuwe veiligheidssystemen en een nieuwe krachtige motorenrange waarmee een uniek laag brandstofverbruik tot wel 6,3 l/100 km wordt gerealiseerd, zijn de verwachtingen van de nieuwe Sprinter hooggespannen.

Nieuwe motorgeneratie
De nieuwe vier- en zescilinder dieselmotoren met motorvermogens van 70 kW (95 pk) tot 140 kW (190 pk) hebben een geoptimaliseerde injectie- en verbrandingstechniek en kenmerken zich door een laag brandstofverbruik en een stillere verbranding. Voor de overbrenging van het vermogen heeft Mercedes-Benz de Sprinter standaard voorzien van een volautomatische zeventraps 7G-TRONIC automaat of als optie van een zestraps ECO Gear handgeschakelde versnellingsbak. Het samenspel van de nieuwe motoren, de geoptimaliseerde aandrijflijn en de innovaties uit het standaard BlueEFFICIENCY-pakket zorgt voor een uniek laag verbruik tot wel 6,3 l/100 km. Daarmee stelt Mercedes-Benz de norm in het segment. Tevens wordt door de langere onderhoudsintervallen tot maximaal 60.000 kilometer het rendement van het voertuig verder vergroot.

Safety first!
De Mercedes-Benz Sprinter loopt traditioneel voorop als het gaat om de veiligheid van de inzittenden en de bescherming van de lading. Ook de nieuwe Sprinter is daar geen uitzondering op. Dankzij vijf nieuwe actieve assistentiesystemen, waaronder een absolute wereldprimeur Crosswind Assist, is deze Mercedes-Benz bestelwagen de veiligste in zijn segment. Standaard wordt de Sprinter geleverd met de nog niet eerder vertoonde zijwindassistent Crosswind Assist die onderdeel is van het elektronische stabiliteitsprogramma ESP. De nieuwe bestelwagen kan worden uitgerust met afstandswaarschuwing COLLISION PREVENTION ASSIST, de dode hoek assistent Blind Spot Assist, de spoorassistent Lane Keeping Assist en de grootlichtassistent High Beam Assist. Het rijgedrag en de balans van de Sprinter zijn verder verbeterd. Een belangrijke reden hiervoor is het verlaagde chassis. Deze vermindert tevens de luchtweerstand en het branstofverbruik, verhoogt de veiligheid en vergemakkelijkt het laden en lossen. Tijdens acht miljoen testkilometers werd de Sprinter het vuur na aan de schenen gelegd en getoetst aan de dagelijkse praktijk.

Strak ontwerp
De nieuwe Sprinter is in stijl gebracht met de huidige designlijn van Mercedes-Benz. De nieuw vormgegeven voor en achterzijde geven de bestelwagen een imposante look. De hogere motorkap waarmee de Sprinter niet alleen een indrukwekkende neus krijgt maar ook nog eens de veiligheid van voetgangers wordt vergroot is opvallend. Ook de dagrijverlichting voor bi-xenon en halogeen koplampen springen in het oog. Het interieur is onder handen genomen met onder meer de nieuwe robuuste Tunja-zwarte bekleding, een telematicasysteem met Bluetooth-voorbereiding en Becker MAP PILOT navigatie én een nieuw multifunctioneel stuurwiel. Voor meer comfort is onder meer de bestuurdersstoel aangepast en het stuurwiel dikker geworden voor een verbeterde grip.
De nieuwe Sprinter is vanaf juni van dit jaar te bestellen en staat naar verwachting halverwege september in de showroom van de Mercedes-Benz bestelwagendealers in Nederland.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: